Hemma från Indien - borta bra men hemma bäst.

Nu har jag spenderat en vecka hemma i Sverige med mina nära och kära.
Jag hade en underbar resa, jag fick se så otroligt mycket och ser nu saker på ett helt annat sätt.
Det har varit otroligt jobbigt, fysiskt och psykiskt. Och otroligt varmt.
Man har även tröttnat så mycket på vissa personer i klassen,
men också upptäckt nya personer som man gärna umgås mer med.
Jag har skrattat med underbart glada indiska barn. Visat upp våra svenska "danser" och lärt mig deras.
Åkt tåg i 12h och dött av rövsvett. Solat och badat hela dagar och ätit mysiga middagar.
Jag har haft det grymt helt enkelt.
Och kan inte beskriva allt jag sett för er, för det måste man uppleva själv.

Men fan så skönt det är att vara hemma.
Att slippa känna lukten av rök,bajs och sopor.
Att slippa Indier som knäpper kort på en och filmar en om man så bara dricker vatten.
Så skönt att kunna spola ner toalettpapperet,
eller att kunna duscha och faktiskt känna sig fräsch direkt efteråt istället för svettig.
Imorgon ska jag till J, äntligen efter mer än en månads väntan.
På lördag är det mellomys och på söndag familjemys.
Borta bra, men hemma bäst.
finns så mycket mer bilder..
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0