Resan som började i helvetet

I söndags natt, den tjugotredje, så åkte vi till Arlanda för att sedan ta flyget vidare till Teneriffa.
Resan gick bra och när vi kom fram hämtade vi väskor och gick till bussen.
Vi fick åka buss i en timme ungefär, och när vi kom fram så började helvetet.
Det hotell vi bokat hade tydligen ingen bokning på alla vi som kom med fritidsresor, så vi hade ingenstans att bo.
Efter några timmars väntan så bussade fritidsresor alla till ett hotell som hade plats, inte så konstigt med tanke på hotellet.
Istället för en tvårumslägenhet med balkong, takterass och nära till stranden
så fick vi bo på ett all-inclusive hotell, med ett rum på kanske 5 kvadratmeter och en liten liten balkong.
Vi gick ut och åt, sov och gick ut och åt frukost för att spendera så lite tid som möjligt på hotellet.
Jag fick sova i en slags fåtölj och hade inget täcke, vi hade två handdukar och sen så var det inte så mycket mer.
Andra dagen i Teneriffa gick vi och väntade, och tillslut ringde dom från fritidsresor och sa att vi får bo någon annanstans.
Inte det vi bokade men något bättre, allt var bättre än Los Columbus.
Så med två förlorade dagar, fick vi sedan 5 st andra fina dagar.
Vi fick en lägenhet med balkong och ändå ganska nära till stranden.
efter att ha ätit gott och haft en till början stressig men lugn vecka, så är fanny supernöjd.
på denna vecka har jag hunnit bada i havet, sett snygga spanjorer, varit på Stradivarius och shoppat - asbra affär, tappat mina ray-ban, köpt nya, fått tillbaka mina ray-ban,
blivit kär i en fransman, eller ja han var typ 15 , och faktiskt blivit lite brunare än jag brukar vara.
och det bästa är att jag har en vecka till med ledighet, hur bra som helst.

Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0