Här om dagen fick jag massor med minnen, från farmor och farfar.
När alla, verkligen alla kusiner var där nere,
vi spelade fotboll, hoppade i sängarna nere i källarn och byggde pyramider av glassbägare i plast.
Det är nog något jag aldrig kommer att glömma.
Det och farmors; "pss.. oj, jag pös visst!"
och farfars; "ääääääääsch"
När farfar kom hit på min födelsedag, bara någon månad innan han gick bort.
Den där kramen, han gav mig när han skulle gå.

Jag fick även en massa andra minnen från när jag var liten,
när vi var uppe hos mormor och morfar.
Jag morfar Filip Anton och pappa åkte i båten,
vi fiskade och metade.
Morfar och pappa drack öl,
Filip och Anton stod och kissade i vattnet.
Mamma och mormor satt oftast hemma och stickade, löste korsord eller annat.

Några veckor innan mormor gick bort,
åkte jag upp med henne och morfar.
Vi satt i likadana nattlinnen och spelade bingo lotto,
mormor stickade medans.
Morfar var ute i snickarboden och lyssnade på klassisk musik.
Jag fick sova brevid mormor dom nätterna, rulla hennes halsband.

Dom är så saknade, så oerhört saknade. 
                          ♥
Fanny

Kommentarer
Postat av: Lina

Böjade gråta ,

Du vet att jag älskar dig massor, du är som min lillasyster.

Jag skulle kunna göra allt för att du får tillbaka dina kära <3

Jag hade gärna velat träffa din mormor ,

PUSS på dig, världens bästa fanny!

2010-06-03 @ 14:34:08
URL: http://linaedins.blogg.se/
Postat av: Sofia

Älskade fina Ingrid. Hon var verkligen den bästa. Hon är supersaknad!

2010-06-03 @ 22:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0