När allt är skit - ring mormor



Jag har väldigt mycket tankar och funderingar just nu..
Då är det skönt att gå en promenad med hunden och rensa tankarna.
Jag tänker mycket på min mormor, farmor och farfar.
Vad annorlunda allt hade varit, om dom hade funnits idag.
Att Anton ska bli pappa, Filip är förlovad.
Jag ska börja gymnasiet och Filip tar studenten.
Dom är väldigt saknade, dom behövs !

Givetvis tänker jag mycket på min morfar också,
han kan göra mig så glad !
Han brukar skicka brev, häromdagen fick jag en broschyr om vintermarknaden i Ockelbo.
Bara den, längst ner stod det : Hälsningar Morfar.
Han vill nog att jag ska komma upp..
Men jag hinner tyvärr inte. För lite tid för det.

Man kan bli så glad, av nära och kära.
Ett ord, mening eller en fråga kan göra en så glad.
Ett meddelande, ett brev.

Det ordspråket jag tycker är det bästa :

När allt är skit - ring mormor.
Om man ändå kunde göra det.


Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0