Ockelbomarknad

Jag har haft det riktigt bra den här helgen,
vid fyra tiden i fredags åkte vi till Ockelbo.
Vi stannade på valbo och handlade och när vi kom fram till morfar packade vi upp och tog det lugnt.
Jag och Annica la oss lite tidigare än dom andra och prata om allt.

På lördagen vaknade jag halv nio,
vi åt frukost och klädde på oss och sen åkte vi till marknaden.
Det var sjuuuukt varmt och mycket folk, men vi klarade oss bra.
Jag gick och köpte trosor hos porrtanten och Annica hittade en jättesöt klänning.
Vi gick in i kyrkan två gånger under dagen, där var det svalt och skönt.
Innan vi åkte hem gick vi till Sjöbacken och tog oss ett dopp.

Susanne och Jonas kom upp under dagen och vi grillade och åt gott.
Dom åkte hem senare och då cyklade jag och Annica upp till affärn som två idioter,
tjugo i åtta.
Det fanns bara en cykel hos morfar, så annica skjutsade på en gammal cykel med ett bakdäck med punka.
Men vi kom upp till tio i och hyrde en film, sen hem igen.

Imorse åt vi frukost och tog det lugnt och sen åkte vi fram,
jag hittade en kjol i alla fall. Och de andra fick me sig lite saker dom också.

Nu är vi hemma,
snart kommer världens finaste bebis med sina finaste föräldrar.
Imorgon åker mor och far och annica flyttar hit över en natt.
Förhoppningsvis får jag träffa söt också.

Här kommer lite bilder från Ockelbo:



nere vid sjön



min fina hund



en "nu-ska-vi-titta-vad-annica-har-i-väskan" minut





inte normala



mycket folk



the place to be





Puss!
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0