År 2010

Imorgon börjar firandet inför det nya året som ska börja.
I år har det hänt mycket, mycket nytt och jag har gjort saker som jag aldrig gjort förut.
Jag har varit med impulsiv, mer modig och jag har också utvecklats.
Nu tänkte jag berätta lite om varje månad, eller i alla fall en slags sammanfattning av det jag kommer ihåg bäst.

Slå på den här låten:
och läs!

Januari Februari och Mars -
I Januari var det knut, min pappa fyllde år och det hände väl egentligen inte något speciellt.
I Februari, den 18onde,firade vi min fina bror som fyllde år. Senare den kvällen åkte jag och min vän Annica in till Uppsala, Löten.
Endast för att se matchen mellan Storvreta och Films Sk, för att titta på Lindahl. Vi stod i snöovädret och frös, men vi gav oss inte.

I Mars började det hända saker. Jag kommer ihåg kvällen den 18onde, då Anton ringde och frågade om jag kunde flytta hem dit ett tag. De skulle åka in till sjukhuset. Sedan fick jag ett meddelande att dom var påväg hem, och inte långt därefter att de hade vänt tillbaka till sjukhuset igen.
Vid tolvtiden dagen efter, fick jag reda på att jag hade blivit faster, till en liten Alvar.
Det var det bästa som hänt på hela året.



Det var även i Mars som jag följde med på hockey i Leksand.
En fyra timmars resa i en buss, med fyra fans av AIK och resten av Leksand.
Det blev också en fyra timmars resa hem igen, då jag så snällt fick sova mot en axel.
Det var en bra dag, med en fin person som också alltid varit en bra vän. En dag som betydde mycket. 

April Maj och Juni -
De sista månaderna i Österbyskolan och vi var galnare än vanligt.
Det var som att vi inte tog allt lika allvarligt, rätt skönt!
Sista April firade jag med flickor inne i Uppsala på dagen, vi gick runt och hade egentligen rätt tråkigt.
Men på kvällen satt jag och Annica vid brasan, halva natten.
I Maj var det Hälsoäventyret och bowling med klassen,
rätt värdelöst, speciellt med en grinig Annica. Fast roligt var det ändå!

I Juni, den sista veckan, var alla helt galna.
Brännbollsturneringen var på gång och på idrotten tidigare hade Stefan's grupp alltid vunnit över Sandra's.
Men inte när det väl gällde, Sandra's grupp vann alltihop.
Avslutningslunchen var tårfylld. Ewa's tal var otroligt fint och jag tror inte att det var så många ögon som var torra.
Dagen efter var det dags för skolavslutning, 
Jag kommer ihåg nervositeten som alla kände, det här pirret i magen. 
Kvällen var galen, det blev verkligen inte som någon av oss hade tänkt.





Juli Augusti och September -
Det var mycket jobb i sommar,vilket jag också tjänade mycket på. Men jag hade också många lediga dagar som jag spenderade med bra människor.
Alla sommarkvällarna med flickorna och andra bra personer, resan till Riga.
Sommarkvällarna i parken, träffa alla igen och bara ha det bäst.
Eldfesten, som blev så misslyckad. Vi hade väntat på den kvällen, och den blev sämst.

Mammas fest, blev lyckad. Jag fick träffa alla mina kusiner och fick spendera kvällen med de som betyder mest. Och mamma var nöjd vilket var det viktigaste!


Dagen då vi började gymnasiet, så nervös var det längesen jag var.
Det visade sig att jag hade valt helt rätt, och hamnade i en asbra klass.



Min födelsedag, firade jag med alla som står mig nära. En jättebra födelsedag med asbra presenter.
Det hände inte så mycket mer i September, skolan var igång och jag hade fullt upp.

Oktober November och December -
Oktober var en ganska lugn månad,
inte så många veckor i skolan eftersom vi fick lov sista veckan i Oktober och första veckan i November.
Den näst sista Oktober, åkte jag och min vän till Gävle för att se Småstadsliv.
En galen grej att göra, fast vi hade så sjukt roligt.
Direkt när jag kom hem, gick jag vidare till folkan.
Där var det fotbollsavslutning och jag kom precis i tid till prisutdelningen.
Jag vann ett träningspris, vilket betydde mycket för mig. Eftersom träna är det jag tycker bäst om att göra.

I November fyllde min fina vän år och fina Katarina.
Den 13onde hade jag också en kväll med gänget,
vi bada tunna och hade det bra.
Det hände väl egentligen inte så mycket mer, det var en rätt lugn månad.



December började med att fira min fina bror som fyllde år,
och inte långt därefter blev det julbord med bageripersonal + respektive.
Det var ett väldigt trevligt julbord, och jag skrattade nog hela bussresan hem.



Jag har även varit med om en operation och fått lugnande, vilket jag gärna skulle ha tagit med hem.
Fast det var dock inte lika roligt när det lugnande gick ur kroppen, likaså bedövningen.
Jag gick inte i skolan på en vecka, och fick heller inte träna på en vecka..
Helt värdelöst.

Julen firade jag med min finaste familj, vi åt gott och hade mysigt.
Jag kom igång med tränandet igen och var ute och sprang ofta.
Dock har det gjort, att jag, en dag före nyårsafton, är halvsjuk.
Ont i halsen, huvudet och ser allmänt ful ut som vanligt.



Men det stoppar inte mig, för nu ska jag göra mig i ordning,
gå en promenad med hunden och sedan ta en tur till bageri för att få träffa allra bästaste Lina.
Nyårsafton firar jag hos Svensson's, med oerhört bra människor och god mat.

-

Det här var året 2010, året som bevisade att det aldrig blir som man tänkt sig.
Året då det allra finaste i världen kom till, Alvar.
Mottot som vi hade för sommaren var: Fuck off nu kör vi - det går bra nu.
Och det gjorde vi också.
Det har varit ett bra år som jag spenderat med människor som jag tycker om.
Tack till alla som varit med och gjort mitt år 2010 såhär bra.

År 2011 är snart här,
Fuck off nu kör vi - det går bra nu.
Aight?
Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg?:

Skriv vad de än är som du har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0